ডাম চাও জোনাৰাম চাংবুন ফুকন ছাৰক মই যেনেদৰে পাইছিলো ණ...নাং তিলো হাতীবৰুৱা, হাতীবৰুৱা গাঁও, পাটসাঁকো


       মৃত্যু !  কোনেও ভাল নোপোৱা এটা শব্দ ৷ মানুহৰ মৃত্যুতেই তেওঁৰ জীৱনৰ পৰিসমাপ্তি নহয় ৷ যিসকল ব্যক্তিয়ে তেখেতৰ জীৱিত অৱস্হাত নানা মহৎ কাৰ্যৰ জৰিয়তে জীৱনটোক সাৰ্থক কৰি থৈ যায় তেওঁলোক মৃত্যুৰ পাছতো সকলোৰে মাজত জীৱন্ত হৈ থাকে ৷ কিন্তু আমাৰ সৰ্বসাধাৰণৰ বাবে এই 'মৃত্যু' শব্দটো অতি ভয়লগা আৰু ই আমাৰ মনত ভাবিব নোৱাৰা আঘাত দিয়ে ৷ মৃত্যু যদিও এক চিৰন্তন সত্য,  তথাপি ইয়াক মানি লবলৈ বৰ কষ্ট হয় ৷ বিশেষকৈ আপোনজনৰ বাবে ৷
            ফুকন ছাৰ মৃত্যু হ'ল ৷ তেখেতৰ মৃত্যুৱে বৃহত্তৰ সমাজৰ ক্ষতি সাধন কৰিলে ৷ কিন্তু তেখেতৰ সৃষ্টিৰাজি,  কৰ্মৰাজি,  ভাৱাদৰ্শবোৰ ৰাখি থৈ গ'ল ৷ ছাৰৰ পৰা আমি বহুত পালো যদিও বহু পাবলৈ থাকি গ'ল ৷ সচাঁকৈ জীৱন কৰ্মৰেহে জোখা হয় ৷ অসমবাসীয়ে হেৰুৱালে  এগৰাকী তাই আহোম সাহিত্যৰ সেৱক ৷ তেখেত তাই আহোম ভাষা সংস্কৃতিৰ এগৰাকী গৱেষক পণ্ডিত আছিল ৷ সেয়ে আহোম ভাষা সংস্কৃতিৰ বিনিময় ঘটাবৰ বাবেই থাইলেণ্ড,  জাপান,  বাৰ্লিন আদি গৱেষকসকলে ছাৰৰ লগ পাবলৈ আহিছিল আৰু ছাৰৰ আতিথ্য গ্ৰহণ কৰিছিল ৷ ফুকন ছাৰ যদিও মৃত্যু হ'ল,  কিন্তু তেখেতৰ গুণৰাজি স্মৃতি চেকুৰা হৈ গ'ল ৷ তেখেতৰ সানিধ্যলৈ অহা প্ৰতিটো মূহূৰ্তত নিজক চিনি পাবলৈ,  নিজক জানিবলৈ আৰু নিজক প্ৰস্তুত কৰি দৃঢ়তাৰে থিয় দিবলৈ দুৰ্জয় মনোবলে আগবাঢ়ি যাবলৈ মোৰ প্ৰতিটো কথাতেই গঠনমূলক পৰামৰ্শ দিছিল ৷ সেয়ে এই স্মৃতিচাৰণ প্ৰৱন্ধটিত মোৰ স্মৃতিৰ চন্দুকত থকা দুটামান কথা উল্লেখ কৰিলো ৷ এই ছেগতে প্ৰসংগৰ সংগতি ৰাখি ছাৰৰ সান্নিধ্যত থকা দুটামান ব্যক্তিগত কথা ক'ব বিছাৰিলো ৷ টোল পদ্ধতিত তাই আহোম ভাষাৰ শিক্ষা আহৰণ কৰিছিলো যদিও ১৯৭৫ চনৰ ১৩ জুলাই তাৰিখে আনুষ্ঠানিক তাই আহোম ভাষাৰ শিক্ষা আহৰণ কৰোতে ডামচাও জোনাৰাম ছাঙবুন ফুকন ছাৰে মোক দ্বিত্বীয় বাৰ্ষিকত নাম ভৰ্তি কৰোৱায় ৷ কাৰণ মই তাই আহোম ভাষাৰ বুৰঞ্জী,  অভিধানৰ অৰ্থ,  কথা বতৰা আদি জনাৰ বাবে ছাৰে মোৰ দ্বিত্বীয় বাৰ্ষিকত নাম ভৰ্ত্তি কৰে ৷ ছাৰৰ অনুপ্ৰেৰণাতেই পাটসাঁকো কেন্দ্ৰীয় তাই একাডেমীৰ পৰা চূড়ান্ত পৰীক্ষাত প্ৰথম স্হান লাভ কৰিবলৈ সক্ষম হওঁ ৷ সেয়ে ১৯৭৭ চনত পাটসাঁকো তাই একাডেমীতেই মোক সহ শিক্ষয়ত্ৰী পদত নিযুক্তি দিয়ে ৷ আৰু ‌১৯৮৯ চনত জাছিঙ্ ফা প্ৰিন্টাৰ্চত তাই আহোম ভাষাৰ পাঠ্যপুথি ক'ম্প'জ কৰিবলৈ তাই একাডেমী ফালৰ পৰা পঠিয়ায় ৷ এই ক্ষেত্ৰত ছাৰে গৈ প্ৰেছত প্ৰায়ে দিহা পৰামৰ্শ দিছিল ৷ ১৯৯০ চনৰ ১ , ২ অক্টোবৰত দুলিয়াজানত অনুষ্ঠিত পূৰ্বাঞ্চল তাই কৃষ্টি সমাৰোহত ৰাক্ চাঙ্ মাই লোক নৃত্য (মোৰ নিজা সৃষ্টি)  পৰিৱেশন কৰো চাৰৰ পৰামর্শতেই ৷ ১৯৯২ চনত শ্ৰী মন্ত শংকৰদেৱ কলাক্ষেত্ৰ,  পাঞ্জাবাৰী গুৱাহাটীত হোৱা 'অসম লোক দেৱদেৱী, তেওঁলোকৰ অবয়ব আৰু ইয়াৰ লগত জড়িত পৌৰাণিক আখ্যান আৰু কিংবদন্তি আলোচনা চক্ৰৰ আলোচক হিচাপে অংশগ্ৰহণ কৰো চাৰৰ বাবেই ৷১৯৯৪ চনৰ জানুৱাৰীত পাটসাঁকো তাই একাডেমীৰ Board of Tai Examination ত যোৰহাট জিলাৰ হোলোঙাপাৰ তাই একাডেমীত External (Visiting)  officer হিচাপে দ্বায়িত্ব দিছিল ফুকন ছাৰেই ৷ ১৯৯৫ চনৰ ১০, ১১ ছেপ্তেম্বৰত পূৰ্ণকান্ত বুঢ়াগোহাঞি ভৱন,  খোৱাঙত তাই শিক্ষক সাক্ষাৎকাৰৰ লিখিত পৰীক্ষা উত্তৰ বহীৰ নিৰীক্ষকৰ দ্বায়িত্ব পালন কৰো ছাৰৰ নিৰ্দেশতেই ৷ ১৯৯৮ চনৰ ১,২,৩,৪ মে'ত বান্ -অক্- পাপ্-লিক্  ম্যুঙ্ তাইৰ পঞ্চদশ অধিৱেশন উত্তৰ লক্ষ্মীমপুৰ নগৰত ২ মে' দিনা আলোচনা চক্ৰ ' অসমত তাই সংস্কৃতিৰ বিকাশৰ ধাৰা আৰু ইয়াৰ মূল্যায়ন ' আলোচক হিচাপে একমাত্ৰ ফুকন ছাৰেই অনুপ্ৰেৰণা যোগাইছিল ৷ ২০০০ চনত সদৌ অসম মহন -দেওধাই -বাইলুঙ পণ্ডিত পৰিষদ পাটসাঁকোৰ সাগৰবেৰাত তাই গীত, তাই বিহু,  বিয়া নাম প্ৰতিযোগিতাত বিচাৰকৰ দ্বায়িত্ব অৰ্পন কৰিছিল ফুকন ছাৰেই ৷ ২০০২ চনত 'চকলঙ্' বিয়াৰ এখন ডকুমেন্টৰী ডিব্ৰুগড দূৰদৰ্শন কেন্দ্ৰৰ পৰা প্ৰচাৰ হৈছিল ৷ এই ডকুমেন্টৰীখনত ছাৰৰ নিৰ্দেশতেই মুখ্য ভূমিকঙ্গ গ্ৰহণ কৰিবলৈ সুবিধা পাওঁ ৷
২০০৪ চনৰ ২৮ অক্টোবৰত ব্লু মুন হোটেল সভাকক্ষ, উজান বজাৰ গুৱাহাটীত পূৰ্বাঞ্চল তাই সাহিত্য সভাৰ উদ্যোগত হোৱা আলোচনা চক্ৰৰ একমাত্ৰ মহিলা আলোচক হিচাপে অংশগ্ৰহণ কৰিছিলো ছাৰৰ অনুগ্ৰহতেই ৷
         ২০০৫ চনৰ ৭,৮,৯ জুলাইত পূৰ্বাঞ্চল তাই সাহিত্য সভাই তাই ভাষাৰ অভিধান প্ৰণয়নৰ প্ৰশিক্ষণ(Tai Dictionary,  Hotel Minarbha,  Guwahati) মিনৰ্ভা হোটেল,  গুৱাহাটীত প্ৰশিক্ষক আছিল - টাবু টাইদ, বিশ্বেশ্বৰ হাজৰিকা আৰু ড° প্ৰফুল্ল কুমাৰ মহন্ত ফুকন ছাৰৰ সৈতে প্ৰশিক্ষণ লবলৈ সুবিধা পাইছিলো ৷ ২০০৬ চনৰ ২১, ২২, ২৩, ২৪ জানুৱাৰীত পূৰ্বাঞ্চল তাই সাহিত্য সভাৰ 'ৰূপালী জয়ন্তী বৰ্ষ' উপলক্ষে তাই সাহিত্য সভাই এটা তাই ভাষাৰ শ্ৰাব্য কেছেট 'চে-ৰাই-দয়' উলিয়াইছিল ৷ এই কেছেটত আই -ছিঙ্ লাও, ফুৰা নাম,  লখিমী আদৰা আদি গীতত ফুকন ছাৰৰ আৰু সহযোগীসকলৰ সৈতে কণ্ঠদান কৰিলো ৷ ২০০৬ চনৰ ৩, ৪, ৫, ৬, ৭, ৮ জুলাইত পূৰ্বাঞ্চল তাই সাহিত্য সভাই তাই আহোম ভাষাৰ পাঠ্যপুথি প্ৰণয়নৰ দ্বায়িত্ব অৰ্পন কৰে Tex Book for class 3 (Venue -SCERT -Assam)  এচ.চি. ই . আৰ. টি সভাকক্ষ ৷ এই কৰ্মশালাত ছাৰ আছিল আমাৰ বাবে পথ প্ৰদৰ্শক ৷ তদুপৰি Upper Assam cultural festival and workshops,  22 February to 25 th February,  2008 Indira Gandhi National center for the arts, New Delhi in Collabration with District Administration,  Tinsukia and Srimanta Sankardeva Kalakshetra,  Guwahati.  Venue:  District library and Dak Banglow ground,  Tinsukia.
        ২০০৮ চনৰ ২২,  ২৩, ২৪ ফেব্ৰুৱাৰীত ডিব্ৰুগড় জিলাৰ তিনিচুকীয়াত উজনি অসমৰ জনগোষ্ঠী কেইটাৰ সাংস্কৃতিক সমাৰোহ আৰু তথ্য সংগ্ৰহৰ কৰ্মশালাত অংশগ্ৰহণ কৰিবলৈ সুবিধা পাইছিলো ছাৰৰ বাবেই ৷ সেয়ে তেখেতৰ গঠনমূলক পৰামৰ্শই আমাক যেন সদাই উজ্জীৱিত কৰি ৰাখে ৷ ইমানতেই তেখেতৰ জীৱনৰ কৰ্মৰাজি বখানি শেষ কৰিব নোৱাৰি ৷মই মাত্ৰ এচিকুটমান দাঙি ধৰিলো ৷
        শেষত ডামচাও ছাঙবুন ফুকন ছাৰৰ বিদেশী আত্মাই চিৰশান্তি লাভ কৰক,  তাকেই ফ্ৰা-ত্ৰাৰ ওচৰত প্ৰাৰ্থনা জনাইছোঁ ৷
         ৰঙ্ বয়্ বয়্ ৷