যুৱ প্ৰজন্মই কি শিকিছে আৰু কিয় শিকিছে ණ...জ্ঞানদীপ গগৈ, নাজিৰা


          স্বৰাজ সকলোৰে জন্মস্বত্ব অধিকাৰ । গণতন্ত্ৰ মানেই ভাৰতীয় সংবিধান বুলি ভাৱি থকা সুবিধাবাদীসকলে এটা বিষয় ভালদৰে বুজি লোৱাটো প্ৰয়োজন । ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ নীতি নিয়মৰ আধাৰত যিদৰে ভাৰতীয় সকলে আন্দোলন কৰি ইংৰাজৰ শাসনৰ পৰা মুক্ত হৈছিল, সেই একেবোৰ নীতি নিয়মৰ আধাৰতেই আলফাই সংগ্ৰাম কৰি অসমীয়াৰ প্ৰাপ্য অধিকাৰ দাবী কৰি আহিছে । যদি আলফা সংগ্ৰামে এই লক্ষ্যত উপনীত হয়, তেন্তে অসমতো ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ নীতি নিয়মৰ আধাৰতে গণতান্ত্ৰিকভাৱেই  সৰ্বজনবিদিত এখন সংবিধান প্ৰণয়ন হব । য'ত থাকিব মাথো খিলঞ্জীয়াৰ প্ৰভুত্ব আৰু অধিকাৰ । আৰু যেতিয়ালৈকে অসমীয়াই নিজ প্ৰাপ্য অধিকাৰ সাব্যস্ত কৰিব নোৱাৰে, তেতিয়ালৈকে আলফাৰ এই সংগ্ৰাম অব্যাহত থাকিব । পৰিবৰ্তিত সময়ৰ লগত হয়তো এই আপোচহীন মুক্তি সংগ্ৰাম আৰু তীব্ৰতৰ হৈ উঠিব । নিৰ্বাচিত চৰকাৰবোৰে আলফাৰ এই সংগ্ৰামখনক সমাধান কৰাৰ পৰিবৰ্তে মষিমূৰ কৰিবলৈহে সময়ে সময়ে উঠি পৰি লগা পৰিলক্ষিত হৈ আহিছে ।

            ভাৰতীয় কূটনৈতিক লৱীৰ পৰা মুক্তিকামী অসমীয়া জাতীয় চেতনাৰ প্ৰতিজন বিপ্লৱী তথা সমৰ্থনকাৰীক গ্ৰেপ্তাৰ কৰি আলফা সংগ্ৰামখনক নিঃশেষ কৰিব পাৰিম বুলি ভৱাটো চৰকাৰৰ চূড়ান্ত ভুল । বৰঞ্চ চৰকাৰৰ এইবোৰ কাৰ্যকলাপে আলফা সংগ্ৰামখনক অধিক দৃঢ়হে কৰি তুলিব আৰু প্ৰয়োজন সাপেক্ষে আৰু লক্ষজন বিপ্লৱীক হাতত বন্দুক তুলি লবলৈ বাধ্যহে কৰাব । জ্ঞানপীঠ বঁটা বিজয়িনী সাহিত্যিক শ্ৰদ্ধাৰ মামণি ৰয়চম গোস্বামী বাইদেউৱেও আলফা সংগ্ৰামৰ গ্ৰহণযোগ্যতাৰ ওপৰত বহুতো মূল্যৱান লিখনি বাতৰি কাকতৰ যোগেদিয়েই ৰাইজ তথা চৰকাৰকো অৱগত কৰিছিল । (যি সময়ত ফেচবুকৰ জন্মই হোৱা নাছিল) । তেনেস্থলত  আজিৰ যুৱপ্ৰজন্মই সামাজিক মাধ্যমত আলফা সংগ্ৰামৰ গ্ৰহণযোগ্যতাৰ সমৰ্থনত মত ব্যক্ত কৰাটো কোনো গণতন্ত্ৰত ভুল হব নোৱাৰে । যিসকল ব্যক্তিয়ে ইংৰাজৰ শোষণৰ পৰা মুক্ত পাবলৈ ভাৰতৰ স্বাধীনতা আন্দোলনত সক্ৰিয় ভাৱে অংশগ্ৰহণ কৰিছিল বা প্ৰয়োজনত মৃত্যুকো সাৱটি লৈছিল, হয়তো তেওঁলোকৰ নাতি পুতি সকলেই আজি শোষণকাৰী ভাৰতীয় লৱীৰ ষড়যন্ত্ৰৰ পৰা অসমক উদ্ধাৰ কৰিবলৈ তথা গণতান্ত্ৰিক প্ৰাপ্য অধিকাৰ সাব্যস্ত কৰিবলৈ  আলফা সংগ্ৰাম কৰিব লগা হৈছে । কাৰণ, এওঁলোকৰ প্ৰৱাহমান তেজত অন্যায়, অবিচাৰৰ স্থান নাই । যি তেজ প্ৰজন্মে প্ৰজন্মে প্ৰৱাহিত হৈ আছে । যিসকলে অন্যায় অবিচাৰৰ বিৰুদ্ধে বিপ্লৱ কৰিবলৈ তিলমানো ভয় নকৰে , লাগিলে ন্যায্য প্ৰাপ্তিৰ বাবে নিজৰ জীৱনটোকো উচ্ছৰ্গা কৰিব ।    

         আজিৰ যুৱপ্ৰজন্মই কি কাৰণে আলফা সংগ্ৰামৰ প্ৰতি আকৰ্ষিত হব লগীয়া হৈছে,  সেইবোৰ বিষয় গুৰুত্বসহকাৰে লৈ তাৰ বিশ্লেষণ কৰি চোৱাতোহে চৰকাৰ এখনৰ প্ৰথম দায়িত্ব আৰু কৰ্তব্য হোৱাটো উচিত । নিশ্চয় চৰকাৰে কিবা উপেক্ষা কৰিছে, সমদৃষ্টিৰে সকলোকে চোৱা নাই, প্ৰাপ্য অধিকাৰৰ পৰা বঞ্চিত কৰি ৰাখিছে, যাৰ বাবে আজিৰ যুৱপ্ৰজন্মই  বাধ্য হৈ আলফাৰ প্ৰাসংগিকতা উপলব্ধি কৰিছে ।  আলফাক কোনো এখন চৰকাৰে নিষিদ্ধ কৰিল বুলিয়েই আলফাৰ গ্ৰহণযোগ্যতা অসমীয়া সমাজৰ পৰা নাইকিয়া হৈ যোৱা নাই । কিন্ত এইটোও নহয় যে আলফাৰ কেতিয়াও ভুল হোৱা নাই । এটা সময়ত আলফা বিপ্লৱৰ অৰ্থ বুজি নোপোৱা  কিছুমান যুৱকও আৱেগত আলফাত যোগদান কৰিছিলগৈ । আলফাৰ এনে  কিছুমান  অপৰিপক্ক নেতা সদস্যৰ অভাৱনীয় ভুলৰ বাবেই এই সংগ্ৰামত ৰাইজৰ আস্থা সামান্য পৰিমাণে হলেও হ্ৰাস পাইছিল । সেই সকলক আলফাৰ শীৰ্ষ নেতৃত্বই সময়ত বিহিত শাস্তিও প্ৰদান কৰিছিল । কিন্ত বৃহত্তৰ অসমীয়া জাতিৰ স্বাৰ্থত এনে ভুল ক্ষমাৰ যোগ্য । কিছুমানে বিপ্লৱৰ কষ্ট সহ্য কৰিব নোৱাৰি আত্মসমৰ্পণ কৰিলে আৰু সেই আত্মসমৰ্পণকাৰী সকলৰে কিছুমানক চৰকাৰে টকা পইচাৰ লোভ দেখুৱাই প্ৰকৃত আলফা সকলৰ বিৰুদ্ধে ভাৰতীয় দখলদাৰী বাহিনীৰ হৈ চোৰাংচোৱাগিৰি কৰাত ব্যৱহাৰ কৰোৱালে আৰু সহোদৰ সকলৰ মাজতে বিভেদ ঘটাই সংঘৰ্ষৰ সৃষ্টি কৰোৱালে । সহস্ৰজনৰ অকাল মৃত্যু হ'ল । ফলশ্ৰুতিত আলফা সংগ্ৰামখন লক্ষত উপনীত হোৱাত কিছু হলেও পিছ পৰি ৰব লগাত পৰিল ।

         বিজ্ঞান আৰু প্ৰযুক্তিবিদ্যা উদ্ভাৱনৰ ইমান এটা দ্ৰুততম বেগত আজিৰ নৱপ্ৰজন্মই নিজকে কিদৰে খাপ খোৱাব পাৰিব, সেইবোৰ কথাতহে চৰকাৰ এখনে মনোযোগ দিয়াটো প্ৰয়োজনীয় । যুৱপ্ৰজন্মই নিজৰ বিচাৰ  চিন্তাধাৰাৰ মাজেৰে আৰু যুক্তিপূৰ্ণভাৱে সামাজিক মাধ্যমৰ যোগেদি আলফা সংগ্ৰামৰ সমৰ্থনত মত ব্যক্ত কৰাত এচাম সুবিধাবাদীৰ গা ভালকৈয়ে জ্বলিছে । কাৰণ আলফাই নিজৰ লক্ষ্যত উপনীত হলে সেই সুবিধাবাদীসকলৰ সুবিধাবাদৰ কৰুণ সমাপ্তি ঘটিব । গণতন্ত্ৰত কাৰোবাৰ নীতি আদৰ্শত অনুপ্ৰাণিত হৈ সমৰ্থন জনাবলৈ বা কাৰোবাক বৰ্জন কৰিবলৈ কাৰো অনুমতিৰ প্ৰয়োজন নাই । যিদৰে বিজেপিক সমৰ্থন কৰা মানেই বিজেপি হোৱা বা কংগ্ৰেছক সমৰ্থন কৰা মানেই কংগ্ৰেছী হোৱা নুবুজাই ঠিক সেইদৰে আলফাক সমৰ্থন কৰা মানেই আলফা নেতা সদস্য হৈ নাযায় । আলফাৰ প্ৰাসংগিকতা আছে কাৰণেই অসমীয়া ৰাইজে আজিও আলফাক সমৰ্থন আগবঢ়াই আছে আৰু থাকিবও । যিটো কথা চৰকাৰে উপলব্ধি কৰাটো খুবেই উচিত । যদি চৰকাৰে আলফাৰ প্ৰাসংগিকতাক আজিও উপলব্ধি কৰিব পৰা নাই, তেন্তে তাক প্ৰমাণ কৰিবলৈ গণভোটৰ ব্যৱস্থা কৰক ! সেইটো কিয় কৰিব পৰা নাই । কিহৰ ভয় । মুঠতে দিল্লীলৱীয়ে এই সমস্যা সমাধান হোৱাটো নিবিচাৰেই । কাৰণ অসমখন দিল্লীলৱীৰ বাবে খীৰতি গাই । ভাৰতীয় দখলদাৰী বাহিনীয়ে ঘৰতে বৰ মতা দেখুৱাই লাভ নাই । ৬২ ৰ চীনা যুদ্ধত দেখুন চীনা সৈন্যৰ লগত তিস্তিবই নোৱাৰিলে । সেই যুদ্ধত চীনা সৈন্যই যেতিয়া তেজপুৰলৈকে পদাৰ্পণ কৰিছিলহি,  সেই সময়তে তদানীন্তন প্ৰধানমন্ত্ৰী জৱাহৰলাল নেহেৰুৱেও বশ্যতা স্বীকাৰ কৰি অসমৱাসীক আকাশবাণীৰ যোগেদি বিদায় সম্ভাষণ জনোৱা কথা হয়তো কোনেও পাহৰা নাই । কিন্ত চীনে অসমখন লৈ নললে । আৰু চীনে নোলোৱাবাবেই হয়তো আজি ভাৰতীয়ৰ দৃষ্টিত অসম আৰু অসমীয়াৰ এই দুৰবস্থা । যিবোৰ কথা আমাক ইতিহাসৰ পাতেহে সোঁৱৰাই । এইবোৰেই দিল্লীলৱীৰ অসমপ্ৰেমৰ উদাহৰণ ।

       বৈদ্যুতিক সংবাদমাধ্যমবোৰে আজিকালি কিহৰ তাড়নাত ভূগিছে, ৰাইজে কিন্ত ধৰিবই পৰা নাই । কেতিয়াবা কিছুমান সাংবাদিকে পক্ষপাতিত্বমূলকভাৱে এনেকুৱা আচৰণ কৰে, যেন আদালতৰ বিচাৰপতিহে । সেই সকল সাংবাদিকক অনুৰোধ, নিজৰ দায়িত্ব আৰু কৰ্তব্যৰ গণ্ডিৰ ভিতৰত থাকিহে বাতৰি পৰিবেশন কৰিব । অন্যথা সময়ে আপোনাসৱকো ক্ষমা নকৰিব ।  বাতৰিৰ ক্ষেত্রত, কাৰোবাৰ খুলখালী এজনী কোনোবাই পলোৱাই নিয়া কাণ্ড নাইবা কোনোবা বিবাহিত বিধায়ক এজনে কোনোবা যুৱতীৰ লগত প্ৰেম কৰা কাণ্ড এটাও যদি "Big Breaking News" হয়, তেন্তে আৰু আমি গণতন্ত্ৰৰ চতুৰ্থ স্তম্ভ খ্যাত এনে সংবাদ মাধ্যমৰ পৰা কিমান কি আশা কৰিব পাৰো । তাকো সেই একেটা বাতৰিকে ৰাতিপুৱাৰ পৰা ৰাতিলৈকে যেতিয়া পুনঃ পুনঃ সম্প্ৰচাৰ কৰি থাকে, তেতিয়া আৰু বিৰক্তি অনুভৱ কৰো । সকলো বাতৰিয়েই ৰাইজে বিচাৰে । কিন্ত সময় সাপেক্ষে বাতৰি এটাৰ প্ৰয়োজনীয়তাবোধটোত গুৰুত্ব দিয়াটো বেছি দৰকাৰী । আনহাতে মনোৰঞ্জনধৰ্মী অনুষ্ঠানবোৰৰ জৰিয়তে কিন্ত ৰাইজৰ সহাৰি পাই থাকিবলৈ ভাল পদক্ষেপ বোৰেই লব পাৰে । সৰু সুৰা বিতৰ্কবোৰত লাগি থাকি বিয়াগোম বিয়াগোম খবৰবোৰৰ পৰা ৰাইজৰ দৃষ্টি আতঁৰাই নিবলৈ চেষ্টা কৰি থকা যেনহে ভাৱিবলৈ বাধ্য হওঁ কেতিয়াবা । জনমত গঠন কৰাত সংবাদ মাধ্যমৰ ভূমিকা বহুত গুৰুত্বপূৰ্ণ । সেয়েহে শেষত বৃহত্তৰ অসমীয়া জাতিৰ প্ৰাপ্য অধিকাৰৰ স্বাৰ্থত তথা আলফা সংগ্ৰামৰ ন্যায্যতা দাবীৰ প্ৰাসংগিকতাৰ ওপৰত ধাৰাবাহিকভাৱে বাতৰি পৰিবেশন কৰি আলফা সমস্যাৰ স্থায়ী সমাধানৰ বাট প্ৰশস্ত কৰিবলৈ সকলো সংবাদ মাধ্যমলৈ অনুৰোধ জনালোঁ ।
জয় আই অসম ৷