সম্পাদকীয় " আহোম ৰেচিদেঞ্চিয়েল স্কুল" ✍ চাও নগেন হাজৰিকা

বৃটিছ আৰু ফ্ৰেন্স সকলে কানাডাত ক’লনি স্থাপন কৰি বসতি বিস্তাৰ কৰাৰ পাছত কানাডাৰ আদিবাসী সকলে দুৰ্ঘোৰ আপত্তি কৰিবলৈ ধৰিলে।আদিবাসীসকল ঘৰতে অঘৰী হ’ল। য়ুৰোপীয় সকলে আদিবাসীসকলক Europenize কৰাৰ উদ্দেশ্যে তেওঁলোকৰ কাৰণে মাটিৰ সীমা নিৰ্ধাৰণ কৰি Reserve system ৰ মাটিৰ ভিতৰত থাকিবলৈ দিলে আৰু তেওঁলোকৰ জাতি ধৰ্ম ভাষা কৃষ্টি সংস্কৃতিক নাশ কৰাৰ উদ্দেশ্যে আদিবাসী ল’ৰা ছোৱালীবোৰৰ বাবে Residential school স্থাপন কৰি দিলে।আদিবাসীসকলৰ ল’ৰা ছোৱালীবোৰক হোষ্টেলত ৰাখি নিজৰ সৰ্বস্ব পাহৰাই ইংৰাজী/ফ্ৰেন্স ভাষা, খ্ৰীষ্টিয়ান ধৰ্ম, য়ুৰোপীয় সংস্কৃতি আদি সেই স্কুলবোৰত শিকাবলৈ ধৰিলে।সেই স্কুলত থকা ল’ৰা ছোৱালীবোৰক ধৰ্ষণ কৰাৰ উপৰিও নানা ধৰণৰ উৎপীড়ন কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰা হ’ল।ফলত হুলস্থূল লাগিল।ফল স্বৰূপে 60’s scoop নামৰ আন্দোলন এটাৰ সৃষ্টি হ’ল।
  বৰ্তমানে shan states ত বসবাস কৰা তাই ছান সকলৰ ওপৰত বাৰ্মান বা ম্যান সকলে ধ্বংস কাৰ্য আৰম্ভ কৰি দিছে। ম্যানমাৰ চৰকাৰে ছান সকলৰ ৰজা বিলাকৰ কাৰেংঘৰবোৰ ভাঙি তাত হোটেল বা কমিউনিটি চেণ্টাৰ পাতিবলৈ লৈছে।তেওঁলোকৰ ল’ৰাছোৱালীবোৰৰ ভাল ভাল আৰু তীক্ষ্ণ সকল কানাডাৰ নিচিনাকৈ residential school স্থাপন কৰি তাত বসবাস কৰিবলৈ দিয়া হৈছে।তাত তাই ছান ভাষাটোৰ সলনি বাৰ্মান ভাষা শিকোৱা হৈছে; ছান সকলৰ পৎলুং সোলোকাই লুঙি পিন্ধাবলৈ লৈছে;ছোৱালীবিলাকক বাৰ্মান ড্ৰেছ পিন্ধাবলৈ লৈছে আৰু তাই ছান সকলৰ বুৰঞ্জী পুৰাতত্ব কৃষ্টি সংস্কৃতি মূল্যবোধক বাদ দি বাৰ্মান সকলৰ নিজাবোৰ তেওঁলোকৰ ওপৰত জাপি দিয়া হৈছে যাতে শিক্ষিত হৈ ওলাই অহাৰ পিছত সেই তাই ছান ডেকা গাভৰু সকল তাই হৈ নাথাকি বাৰ্মান হৈ জীয়াই থাকিব পাৰে। সেই দেশত তাইত্বক শেষ কৰিবলৈ বাৰ্মান সকল উঠি পৰি লাগিছে।
  তেনেকৈ চীন দেশতো য়ুন নান, গুৱাংচি, গুৱাংডং, গুইঝাও আদি পাঁচ খন প্ৰ্দেশৰ তাই দাই, তাই বুই, তাই দং, তাই বাই, কাম তাই আদি সকলো তাই মানুহৰ ওপৰত সাংস্কৃতিক উৎপীড়ন চলিছে। সেই তাই ল’ৰা ছোৱালীবোৰকো residential school বোৰলৈ অনা হৈছে, এবাৰ অহাৰ পিছত শিক্ষা শেষ নোহোৱা পৰ্যন্ত সেই স্কুল/ হোষ্টেলৰ পৰা ঘৰলৈ যাবলৈ দিয়া হোৱা নাই। স্কুলবোৰত তাই সকলৰ মাতৃ ভাষাৰ পৰিৱৰ্তে হান বা চীনা ভাষা, হান সকলৰ সংস্কৃতি বুৰঞ্জী পুৰাতত্ব আদি শিকোৱা হৈছে যাতে স্কুলীয়া জীৱন শেষ কৰাৰ লগে লগে তেওঁলোক তাই হৈ থাকিব নোৱাৰে বৰং হান বা চীনা হৈ জীয়াই থাকিব পাৰে। এই তিনিবিধ হৈছে সাংস্কৃতিক ধ্বংস কাৰ্য, সাংস্কৃতিক পুনৰ জনম আৰু সাংস্কৃতিক পুনৰ সংগঠন। ফলত চীন দেশত থকা তাই সকলৰ অস্তিত্বৰ অৱসান ঘটিব ধৰিছে আৰু প্ৰায় ৫০ বছৰৰ ভিতৰত তাই মানুহৰ কোনো অবস্থিতি চীন দেশত নাথাকিব।
    এই উদাহৰণ তিনিটাই আহোম সকলৰ বাবেও বিষ কাঁড় সদৃশ হৈ পৰিছে। কিন্তু বিষ কাঁড় নে অমৃত??
    চাও লুং ছ্যু কা ফা দেৱে ৰজাৰ ধৰ্মই প্ৰ্জাৰ ধৰ্ম নীতি মনা নাছিল তথা প্ৰজাৰ ধৰ্মই ৰজাৰো ধৰ্ম নীতিও মনা নাছিল। বৰং ‘প্ৰ্জাৰ ধৰ্ম প্ৰজাই পালন কৰি থাকক আমাৰ ধৰ্ম আমি পালন কৰি থাকিম’ মানি চলিছিল।তদুপৰি তেখেত তথা পৰৱৰ্তী আহোম ৰজা সকলে art তথা architecture ৰ অনুৰাগী আছিল।সেই সময়ত অসমত থকা অমূহৰ ভগ্নাৱশেষ যেনে নাগ শংকৰ দৌল, মালিনী থান আদি হিন্দুৰ মন্দিৰবোৰ নতুনকৈ নিৰ্মান কৰাই দিছিল প্ৰজাৰ উপকাৰ তথা সমূহ কৰাৰ উদ্দেশ্যে।সেই সময়ত শৈৱ ধৰ্মৰ লগতে ব্ৰাহ্মণ্য অৰ্থাৎ শাক্ত ধৰ্মৰ প্ৰভাৱ অসমত আছিল।তাৰ পাছত বৈষ্ণৱ ধৰ্মৰ প্ৰভাৱ বিস্তাৰ হ’ল। ৰজাই প্ৰজাৰ ধৰ্মৰ প্ৰতি সন্মান জনাই মাজুলীত আৰু অন্যান্য দুই এঠাইত বৈষ্ণৱ সত্ৰ পাতিবলৈ বিস্তৰ এলেকাৰে আগুৰা মাটি দান দিছিল। কিন্তু নিজে বা অন্যান্য আহোম সকল বৈষ্ণৱ হোৱা নাছিল তথা শাক্ত ধৰ্মীও হোৱা নাছিল।
  এইবোৰকে দেখি শুনি বৃটিছে ভাবিলে যে আহোমবোৰ হিন্দু।লগতে দেখিলে যে ৰজাবোৰৰ নিজ ভাষা ধৰ্মৰ নামবোৰৰ উপৰিও সংস্কৃত/ প্ৰাকৃত ভাষাৰ শব্দ কিছুমানো ৰজাই হিচাপে ৰাখে অন্যান্য আহোমবোৰেও ৰাখে।সেয়েহে অসমত অন্যান্য জাতি সম্প্ৰদায়ৰ লগতে আহোমৰ ওপৰতো হিন্দু আইনখন কম্বল জপাৰ দৰে জাপি দিলে। সেয়েহে সংবিধানৰ মতে আহোমবোৰ হিন্দু কিন্তু ৰীতি নীতিবোৰত হিন্দু নহয়।আহোমে আহোমৰ মাজত নিজস্ববোৰ ৰাখি থলে আৰু সেইবোৰ এতিয়াও অভ্যাস কৰি আছে।সেয়েহে আহোমৰ ল’ৰা ছোৱালীবোৰ ইমান ধুনীয়া। কোনোবাই যদি মোক সুধে, পৃথিৱীৰ আটাইতকৈ ধুনীয়া ল’ৰা ছোৱালীবোৰ কোন? মই ক’ম –আহোম ল’ৰা ছোৱালীবোৰ।কাৰণ তেওঁলোকৰ গাত আহোমৰ তেজ মঙহ, পৰম্পৰা কৃষ্টি সংস্কৃতি আছে।এই ধাৰাটো বহন কৰি থাকিলে আহোমৰ বাবেই ভাল।হিন্দুত্বৰ জালখন ফালি ওলাই আহিব পাৰিব।
  অলপতে ফেচবুকত কোনোবা দাস উপাধিধাৰী এজনে কমেণ্ট কৰি প্ৰ্শ্ন এটা সুধিছিল। লিখিছিল- “বিদেশী আহোমে ৬০০ বছৰ ৰাজত্ব কৰিছিল।কিন্তু ৰংঘৰ কাৰেংঘৰ নিৰ্মানৰ বাহিৰে একো নকৰিলে। বিদেশী বৃটিছে ৰেলগাড়ী আনিলে চাহখেতি কৰিলে।” তাৰ পাছত বহুতে বেয়া শব্দ প্ৰয়োগ কৰি লিখক জনক “ডোমৰ পোৱালী” আদি বিভূষণেৰে বহুত গালি পাৰিলে।মোৰ এইখিনিতে কব লগা এই যে বা অন্য বোৰত অন্য মানুহক জাতত ধৰি আহোমে গালি দিয়াটো উচিত নহয়।সেই সম্প্ৰদায়ৰ এজনেহে তেনেকৈ লিখিছে বাকীবোৰেতো একো জগৰ লগোৱা নাই।
  মোৰ উত্তৰটো ধৰক এনে ধৰণৰ হ’ব পাৰে। কিছুমানে বিদেশী আহোম ৰাজ্যত silent infiltrator foreigner হিচাপে অনুপ্ৰৱেশ কৰি আহোম ৰাজ্যৰ হ’বলৈ বিছাৰিছিল।সেই উদ্দেশ্যৰে সেই সম্প্ৰদায়ৰ মতাবোৰে নদী বিলত ৰাতি ৰাতি মাছ মাৰিছিল।দিনত সেইবোৰ গাভৰু ছোৱালী বোৱাৰীবোৰে পাচিত ভৰাই ভৰাই আহোম গাওঁবোৰত পোহাৰ কৰিছিল।তেওঁলোকে আহোম বীৰ্য গৰ্ভত ধাৰণ কৰি নতুন এক GM negro further genetically modified(GMNF GM) জাতিৰ জন্ম দিলে। হিংসাতে হিন্দুবোৰে এই মানুহবোৰক “ডোম” আৰু সংস্কৃতত “কৈৱৰ্ত্ত” অৰ্থাৎ পানী(কৃ)ৰ ওপৰত যি বৰ্ত্তি থাকে বুলিবলৈ ধৰিলে।প্ৰকৃততে ডোম শব্দটো আহোম ভাষাৰ ‘দুম’শব্দৰ অপ্ৰভ্ৰংশ। দুম শব্দৰ অৰ্থ হৈছে বেয়া গোন্ধ।এনে GMNF GM বোৰৰ পৰাইতো (আহোমৰ তেজ মঙহ তেওঁলোকৰ গাত থকাৰ বাবে ) বহুতো ‘ভাল মানুহ’ ওলাইছে। ভূপেন হাজৰিকাক বহুতে কৈৱৰ্ত্ত বুলি ভিতৰুৱাকৈ খিকিন্দালি কৰে। মই বাৰু কি বুলি ক’ম? ফেচবুকৰ উপৰোক্ত নীৰৱে অসমত সোমোৱা বিদেশী জনক মই সুধিব বিচাৰিছো- আহোম তথা বৃটিছ বিদেশীৰ কথা তেওঁ বাৰু ক’লে। ক’লে বাৰু ক’লে। কিন্তু তেওঁৰ বিদেশী পূৰ্বজ সকলে বাৰু কি কৰিলে? আহোমৰ তেজ মঙহ বীৰ্য বুদ্ধিবোৰ কাঢ়ি লৈও এটা নতুন জাতিৰ সৃষ্টি কৰিব নোৱাৰিলে দেখোন।ইচ্ছা কৰিলে তেওঁলোকে এটা বৰ ডাঙৰ ‘মাছৰ পাহাৰ’ গঢ়ি থৈ যাব পাৰিলহেতেন নে? GMNFGM হৈয়েই থাকিল।ধিক বিদেশী। সতী ৰাধিকাই সেয়েহে নিজৰ কৌমাৰ্যৰ পৰীক্ষা দিহে সতী  হ’ব পাৰিছিল।কাৰণটোৰ কথা বিশ্লেষণ কৰিলে সকলোৱে সবিশেষ বুজি পাব। মই সঁচা কথাটো কৈছো। একেবাৰে সঁচা।
  এতিয়া আহো আহোম residential school নামৰ প্ৰসংগটোলৈ। আহোমৰ স্বাধীনতা যোৱাৰ পাছত বৈষ্ণৱী হিন্দু সকলে অসমখনক The Ahom residential school এখন হিচাপে গণ্য কৰি লৈ আহোমক মানসিক ভাৱে অত্যাচাৰ, উৎপীড়ন, ধৰ্ষণ বঞ্চনা আদি কৰিবলৈ ললে যাতে আহোমবোৰ সিহতৰ দাসৰো দাস নিকৃষ্ট দাস হিচাপে গ্ৰহণ কৰিবলৈ সুবিধা পাব পাৰে। তাত অৱশ্যে কেইটামান আহোমেও অৰিহণা যোগাইছে।
  সি যি কি নহওক The ahom residential স্কুলখনৰ প্ৰথমটো পাঠ হ’ল- ৰাইজেই ৰজা জ্ঞাতিয়েই গংগা ভকতেই ঈশ্বৰ। আগৰ পৰাই এই পাঠটো অসমত চলি আছিল। আহোম ৰজাক আঁতৰাই অনা আহোম প্ৰজাবোৰ ৰজা হ’বলৈ। জ্ঞাতি শব্দটো আহোমত ব্যৱহাৰ নহয়, হয় কায়স্থ কলিতাকে ধৰি সকলো অনা আহোম তথা অমংগোলইড গোষ্ঠীৰ মানুহবোৰত। ভকতৰ অৰ্থ অশিক্ষিতবোৰেই যি বোৰ হ’লগৈ (আহোমৰ) ঈশ্বৰ- লেংদনেই হওক বা ফু ৰাই হওক। দ্বিতীয় পাঠটো হ’ল- ‘পাৱে পৰিহৰি, কৰোহো কাতৰি, প্ৰাণ ………..বিষয় বিষধৰ বিষে জড়জড় জীৱনে নাৰহে মোৰ………’-
বিষয়-আহোম ৰজাৰ তলে চাকৰি। বিষ- আহোম বোৰ বিষ(বিহ) প্ৰাণ ৰক্ষা কৰিবলৈ সিহঁতক আতৰাব লাগে।ইত্যাদি।এতিয়াৰ আহোমে কথাটো দকৈ ভাৱি চাওক।নভবাৰ বাবেই পদ্মনাথ গোঁহাইবৰুৱা,হিতেশ্বৰ বৰবৰুৱা, সতীশ চন্দ্ৰ বৰবৰুৱা, সতীশ চন্দ্ৰ গগৈয়ে আহোমক বৈষ্ণৱৰ দাসৰো দাস কৃতদাস হবলৈ Conditional Refex কৰালে।এতিয়া সিঁহত কেইটাই মৰিশালিৰ পৰা আহোমৰ দুৰৱস্থা দেখিছেনে? বৰ দুখ লাগে।আৱেগ তথা পৰৰ প্ৰৰোচনা আৰু চেপা খুন্দাৰ বশৱৰ্তী হৈ আহোমক মাষ্টৰ হিচাপে তেওঁলোকে Ahom residential school আহোম বিৰোধ শিক্ষা দান কৰিলে। Ahom residential schoolত পাঠ দান কৰা অন্য এজন হ’ল অসমৰ ৰাজ্যপাল।তেওঁৰ অফিচ Chamber ত বহা চকীখনৰ পাছফালে এখন ডাঙৰকৈ অঁকা শংকৰদেৱৰ ফটো ৰাখে। গভৰ্ণৰ ধৰ্ম প্ৰচাৰক নে প্ৰশাসক? প্ৰশাসক হোৱা হ’লে চাও লুং ছ্যু কা ফা ৰ ফটো এখনহে ৰাখিব লাগে।তৰুণ গগৈও ARS ৰ এজন মুখপত্ৰ। এইবোৰ  elite আহোমবোৰৰ নজৰলৈ নাহে নেকি?
  “মই নিজেও এজন বৌদ্ধ, সকলো আহোম বৌদ্ধ আছিল আৰু হ’ব লাগে”-এই আৱাজ লগোৱা সকল হ’ল চাও পুস্প গগৈ,কিৰণ গগৈ, যোগেন ফুকন, আইজেপ ফুকন, বি গগৈ, লক্ষীমপুৰ কলেজৰ গগৈ শ্যাম আদি এসোপা। কিছুমানো তেওঁলোকৰ লগত আছে। এওঁলোকে কাউৰী হৈও মৌৰা চৰাই পাখী লগাই ৰ চকীদাৰ কাম কৰি আছে। এইবোৰৰ পৰা উঠি অহা চাম সাৱধান হওক। ড হেমন্ত গগৈৰ প্ৰতিও নজৰ ৰখা উচিত।


   এতিয়া ARS ত মাত্ৰ বামুণকে  দোষাৰূপ  কৰি থাকিলে নহব। এসময়ত তেওঁলোকে আহোমক তল চকুৰে চাই কাগজে পত্ৰই অন্যান্য কৰিলে।কিন্তু বৈষ্ণবে সিঁহতকো নাপাত্তা কৰি পেলালে। এতিয়া আহোমখিনি আহোম কিছুমানৰ পৰা সাৱধান হৈ থাকক। যোৱা বছৰৰ শেষৰ ফালে শদিয়াত যুৱ সংগঠন এটাই অধিৱেশন পাতি লাখ লাখ টকা খৰচ কৰিলে। ফলত কাজিয়া লাগি সংগঠনটো দুভাগ হ’ল। অধিবেশনৰ লাখ লাখ টকাৰ কিছু অংশ খৰচ কৰি চাও লুং ছ্যু কা ফা  হ লুং ছন লিক(Chow lung su ka pha Academy) এখন স্থাপন কৰা হ’লে আহোম ল’ৰা ছোৱালীবোৰে নিজৰ ভাষা ধৰ্ম সংস্কৃতি বুৰঞ্জী পুৰাতত্ব জানিলহেঁতেন। ৰং বয় বয়।