সম্পাদকীয়, ভ্ৰাণ্ট বৰগীত, বিভ্ৰাণ্ট অসমীয়া ණ চাও নগেন হাজৰিকা

প্ৰান্তিক নামৰ আলোচনী খনৰ(গুৱাহাটিৰ পৰা প্ৰকাশ পোৱা, সম্পাদক- ইমৰাণ হুছেইন) -১৫ ফেব্ৰুৱাৰী ১০১৫ সংখ্যাটোৰ নং পৃষ্ঠাত কুমুদ চন্দ্ৰ ডেকা নামৰ এজনে লিখিছিল-
শংকৰদেৱৰ প্ৰাণদণ্ড নহলহেতেন নে?”
 সেই সময়ত স্বৰ্গনাৰায়ণ বা চুহুংমুং, এইগৰাকী স্বৰ্গদেৱক শংকৰগুৰুৱে যুক্তিসহকাৰে বুজাবলৈ সমৰ্থ হয় যে ঈশ্বৰৰ নাম কীৰ্তন কৰাত কোনো জাতি অজাতি নাই উত্তম ভকতজনেই উত্তম মানুহো
   শংকৰদেৱৰ যুক্তিত পতিয়ন গৈ ৰাজভৰালৰ পৰা ধন সোণ বস্ত্ৰ মাননি দি সসম্ভ্ৰমে বিদায় দিয়ে ইয়াৰ পিছতেই আহোম ৰজাই বহু হাতীৰ গৰাকী বলৈ বনৰীয়া হাতী ধৰিবলৈ আদেশ কৰিলে গড়ৰ ভিতৰত সোমোৱা হাতী যাতে কোনো কাৰণতে পলাই যাব নোৱাৰে তাৰ ব্যৱস্থা কৰি আদেশ কৰিলে যাৰ ফালে হাতী ওলাই যাব সি প্ৰাণদণ্ডৰ সন্মুখীন লাগিব
      কিছুদিন ভালে ভালে পাৰ যদিও এদিন মাঘমহীয়া ৰাতি জাৰত কঁপি কঁপি হাতী ৰখি থাকোতে ভূঞা সকলৰ ফালে এটা দঁতাল হাতীয়ে বালিৰ গড় ভাঙি পলাল পিছে পিছে আৰু এজাক হাতী এতিয়া কি উপায়? চাউদাং আহি ধোঁৱাহাট পালেহি শংকৰদেৱ হাতত ধৰাৰ পৰা মানেই নিৰ্ঘাট মৃত্যুদণ্ড চাউদাং ঘৰৰ ভিতৰত প্ৰৱেশ কৰাত শংকৰদেৱে লগে লগে গাত চেলেং এখন ললে চাৰিকুৰি বছৰীয়া শংকৰদেৱে চাউদাংক ঠেলা মাৰি আঁতৰাই ঘৰৰ বাহিৰ ওলাই ডেকা লৰা দৌৰাদি দৌৰিবলৈ ধৰিলেচাউদাঙে তৰ্কিবই নোৱাৰিলে হয়তো ধৰা পৰাহেঁতেন শংকৰদেৱৰ প্ৰাণদণ্ডই নহলহেতেন নে?” কুমুদ চন্দ্ৰ ডেকা, বামুণীমৈদাম, গুৱাহাটী ৭৮১০২১
 চাও ফা ছ্যু হুম মৌং দেৱৰ ৰয়েল কমিউনিটিটোৰ কোনোবা সদস্যই বা অন্য কোনো সম্প্ৰদায়ৰ কোনো লোকে উক্ত প্ৰশ্নৰ উত্তৰ দিছে বা দিছিল নাই নাজানো কিন্তু মোৰ উত্তৰটো যে কৰ্তব্যৰ প্ৰতি অৱহেলা কৰাৰ অপৰাধত শংকৰদেৱ শাস্তিৰ যোগ্য আছিল কোনোবা কোনোবা বুৰঞ্জী পুথিত উল্লেখ আছে যে ধৰ্ম প্ৰচাৰক বুলি জানি শংকৰদেৱক দোষমুক্ত কৰি let set free কৰি দিয়া হৈছিল তথাপি এতিয়াও কুমুদ চন্দ্ৰ ডেকাই সঁচা কথাটোৰ ওপৰত মিথ্যাৰ ৰং পানী চৰাই অসমৰ ৰাইজক  আহোম বিদ্বেষী কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছেবহুতেই এইদৰে কৰিছিল আৰু এতিয়াও কৰি আছে আনকি কিছুমান আহোম পাষণ্ডইয়োধুৰৰৰ এইসোপাই শংকৰদেৱক লৈ অসমীয়া জাতি গঠন কৰে শুনিলে মোৰ পেচাব ওলাব খোজে
    অন্যহাতেদি কুমুদ চন্দ্ৰ ডেকাই লিখাৰ দৰে শংকৰদেৱে কোনোবা দিনত চাওঅফা ছ্যু হুম মৌঙ দেৱক লগ ধৰি কীৰ্তন কথা বুজাইছিলগৈ- সেই কথা এতিয়ালৈকে প্ৰকাশিত বুৰঞ্জীবোৰত দেখা পোৱা নাযায়মিথ্যা অলৌলিকতাৰে খাই থকা কোনোবা চৰিত পুথিত যদি এই কথা লিখা আছেও, সেইটো অৱশ্যে মোৰ অৱগত নহয় কুমুদ ডেকাৰ নিচিনা লিখক কেইটামানে ভিত্তিহীন কথাকেইটামান লিখি অসমবাসীক আহোম বিদ্বেষী কৰি তোলাত অৱদান দলিয়াই  আহিছে
 এতিয়া ঘূৰি আহো শংকৰদেৱৰ শাস্তি সম্পৰ্কে তেখেতে লিখিছিল-
  “শুন শুন ৰে সুৰ বৈৰী প্ৰমাণ
   নিশাচৰ নাশ নিদান
 এই বৰগীতত উল্লেখিতনিশাচৰ নাশশব্দৰ অৰ্থ হৈছে চোৰক বধবধহৈছে প্ৰাণদণ্ড আৰু আজিৰ ভাষাতবধতথাপ্ৰাণদণ্ডহৈছে কেপিটেল পানিচমেণ্ট (গুৰু শাস্তি) আহোম ৰাইজে বুজিবনে যেআহোমে কৰিলে অত্যাচাৰ আৰু শংকৰে কৰিলে সদাচাৰ বাহ ৰে তথাকথিত অসমীয়া আৰু অসমীয়া জাতি  আহোমবোৰ দিন কণা
   এতিয়া পুনৰ আহো চুৰি কাৰ্যলৈ শংকৰৰ ভাগিন নে ভতিজা অনিৰুদ্ধ নামৰ এজনেকল্পতৰুশাস্ত্ৰখন শংকৰৰ পৰা চুৰি কৰি আনিছিল এই চোৰ জনকনাশকৰা উচিত আছিল যদিহে শংকৰীসোপাই শংকৰদেৱক সন্মান কৰিব জানিছিলকিনো কৰিব এই দুমুখীয়া সাপ সোপাই? মাত্ৰ আহোমক অত্যাচাৰী বুলিহে জানে তেনেকৈ কৈ কৈয়েই আহোম ৰাজ্যৰ প্ৰজাখিনিক উচতাই উচতাই মৌং দুন চুন খাম খনক ধ্বংসৰ পথলৈ আগবঢ়াই দিলেআজি সিঁহতে আহোম জাতিটোক নিঃশেষ কৰিবলৈ ওলাইছে

  আহোমেই আহোমৰ শত্ৰু যোৱাটো সহস্ৰাব্দৰ শেষৰ ফালে আৰু এতিয়াও কেইজনমান আহোমে আহোম জাতিটোৰ ধ্বংস মাতি আনিছে মাত্ৰ তিনিজনৰ নাম সদ্যহতে লঁও প্ৰথমজন দুতলীয়া শশী বৰবৰুৱা, শংকৰসংঘ খুলি আহোমক নিজ জাতীয় ধৰ্মৰ পৰা আতঁৰাই নিবলৈ অলেখ চেষ্টা কৰিলেতাৰ পাছত তেওঁ চেৰেলি বোৱা গু ফেনেকি ফেনেকি সতীশ গগৈ নামৰ এজনে অতি জোৰেৰে পোকৰ ফালৰ পৰা ধৰি বল দিলে এতিয়া এজন আছে নাম তৰুণ গগৈ মূখ্যমন্ত্ৰী হৈয়েই কৈছিল আহোমৰ বিষয়ে সেইবোৰ কি মই নাজানোৱেইআহোমৰ মূখ্যমন্ত্ৰীএজনে তেনে কথা লে আহোমক মাৰিবলৈ আৰু অন্য আৰু কি বাহানা লাগে আত্মহত্যাৰ আন এটা নাম তৰুণ গগৈ তাৰ বাহিৰে আৰুনো অউকাড কি ঢিলা পকৰত কোনে ঠিলা ঠেলিব??