ফুৰালুং ধৰ্ম (ණচাও মনোৰঞ্জন ফুকন , সভাপতি ,মহন-দেওধাই-বাইলুং সন্মিলন ,অসম । পাটসাঁকো শিৱসাগৰ)

ফুৰালুং মূলত দুটা নীতিৰ ওপৰত প্ৰতিষ্ঠিত .....ফুৰাৰ গুণানুকীৰ্তন আৰু ফীসকলৰ সন্তুষ্টিৰ বাবে পূজা অৰ্চনা । একেটা মুদ্ৰাৰে দুটা পিঠি স্বৰূপ ফুৰাৰ গুণানুকীৰ্তনৰ দিশটোক বৌদ্ধিক শক্তিসত্বা আৰু ফী সকলৰ সন্তুষ্টিৰ বাবে কৰা পূজা অৰ্চনা কৰা দিশটোক দৃষ্টি শক্তি সত্বাৰ নীতি আদৰ্শ জড়িত বুলি আখ্যা দিয়া হৈছে । এনেকৈয়ে টাই আহোমৰ ধৰ্মীয় আদৰ্শই টাই আহোম সকলৰ সামাজিক ৰাজনৈতিক আৰু সাংস্কৃতিক জীৱন বৰ্ণাধ্য তথা মহত্বপূৰ্ণ কৰি তুলিছে ।এই নিৰৱছিন্ন ধাৰাই মৗং মাওত বসবাস কৰা চাওলুং চুকাফাৰ উপৰি পুৰুষসকলৰ দিনৰ পৰা ছৗও কা ফাৰ দিনলৈ আৰু ছৗও কা ফাৰ পৰা ছশ বছৰীয়া আহোম ৰাজ শাসনৰ অন্তিম পয্যাৰ্য়লৈকে টাই আহোমৰ ধৰ্মীয় ধাৰাক একেডাল ডোলেৰে বান্ধি ৰাখিছে । আহোম ৰাজশাসনৰ পিছত বৃটিছৰ কবলত পৰাধীন অসমৰ সীমা অতিক্ৰমি সেই একেটা ধাৰাৰ নিৰৱছিন্ন প্ৰেৰণাই স্বাধীন দেশৰ নাগৰিক হিচাপে বৰ্তমানলৈকে একেদৰেই টাই আহোমক বান্ধি ৰাখিছে আৰু অনুপ্ৰাণিত কৰিছে ।আহোম স্বৰ্গদেউ সকলৰ দিনত টাই আহোমে পালন কৰি অহা ধৰ্মীয় দিশটোৰ নাম কি হ'ব বা কি বুলি আখ্যা দিয়া হ'ব সেই বিষয়ে চিন্তা কৰিবলগীয়া একো নাছিল । বৃটিছৰ আমোলত পৰাধীন অসমৰ সৰহ ভাগ টাই আহোম লোকেই বিভিন্ন সত্ৰানুষ্ঠানত শৰণ লৈ পদজল সেৱনেৰে নিজৰ ঐতিহ্যক অতি নিলৰ্জভাৱে জলাঞ্জলী দি ভাল হিন্দু হ'বলৈ দৌৰ দিয়াৰ সময়তো টাই আহোম ধৰ্মটোৰ নাম কি হ'ব সেই বিষয়ে চিন্তা কৰিবলৈ কাৰো আহৰি নাছিল । কিন্তু স্বাধীন ভাৰতৰ নাগৰিক হিচাবে জনগণনাত আহোম বুলি স্বীকৃতি পালেও সাংস্কৃতিক ভাৱে সৰ্বশ্ৰান্ত হৈ পৰাৰ পাছত আৰু যিসকল উচ্চ বৰ্ণৰ লেজুত ধৰি ভাল অসমীয়া আৰু ভাল হিন্দু হোৱাৰ অন্ধ প্ৰয়াস কৰিছিল সেই সকলৰ শোষণ বঞ্চনৰ ৰাম টাঙুন মূৰত পৰাৰ পিছত নিজৰ সম্বিৎ ঘূৰাই পোৱাৰ অন্ততঃ এচাম মুষ্টিমেয় আহোমে নিজৰ ধৰ্মটো নো কি আছিল সেই সম্পৰ্কে দেৰিকৈ হ'লেও সাৰ পাই উঠা দেখা গ'ল । এনে অনুসন্ধিৎসাৰ ফলশ্ৰুতিত তাৰ সমাধানৰ্থে টাই আহোম দূৰদৰ্শী সকলৰ চিন্তা চৰ্চাৰ অন্ততঃ জাতীয় অস্তিত্ব ৰক্ষাৰ লগতে সকলোকে বান্ধি ৰাখি ঐক্য সম্প্ৰিতিৰ সাকোঁডাল পাৰি দিবলৈ টাই আহোমৰ ধৰ্মীয় দিশটোক ফুৰালুং হিচাবেই নামাকৰণ কৰিলে ।
টাই আহোম ধৰ্মীয় দিশটোৰ এটা শৃংখলা আনিবৰ বাবে সদৌ অসম মহন দেওধাই বাইলুং সন্মিলনে ১৯৭৫ চনত আনুষ্ঠানিক ভাৱে গঠন কৰি দিয়া সদৌ অসম ফুৰালুং সংঘই লগে লগে এই সিদ্ধান্তক সৰ্বসন্মতিভাৱে গ্ৰহণ কৰি ফুৰালুং আদৰ্শক তৎকালীনভাৱে প্ৰচাৰ আৰু প্ৰসাৰ অৰ্থে হাতে কামে লাগি যায় ।এই প্ৰক্ৰিয়াৰ মাধ্যমেদি টাই আহোমৰ নিজস্ব ধৰ্মীয় আদৰ্শ ফুৰালুংত ১৯৭৫ চনত সদৌ অসম ফুৰালুং সংঘই জন্ম লাভ কৰাৰ পাছত বিগত ৩৭ বছৰত টাই আহোমৰ অতি কমেও ব্ৰহ্মপুত্ৰৰ উত্তৰ দক্ষিণ পাৰে সাত লাখ লোকে অনুগামী হিচাবে নিজৰ পৰিচয় দাঙি ধৰিছে । তৎ সত্বেও এতিয়াও এনে বহু লোক আছে যি মাত্ৰ উপাধিটোৰ জড়িতেহে আহোম বুলি বৰ্তি আছে সেইসকল লোকে আহোমৰ নীতি নিয়মৰ কাষ চপা দূৰৰ কথা সেইবোৰ অতি ঘূণাৰ চকুৰে চাই আৰু ঘোৰ বিৰুদ্ধাচৰণ কৰি চলে ।