চুমদেওৰ সম্পৰ্কে(ৰাজীৱ ৰাজখোৱা)

আহোমৰ আৰাধ্য দেৱতা চুমদেওৰ বিষয়ে বহুতে বহুতো মন্তব্য কৰিলেও প্ৰকৃত তথ্য কোনেও দিব নোৱাৰে।ইয়াৰ মূল কাৰণটো হ’ল- চুমদেও ৰজাঘৰীয়া ভিতৰুৱা সম্পতি আছিল। বছৰত মাথো এবাৰ বা দুবাৰহে ৰাজহুৱাকৈ পূজা কৰি চুমদেওক বাহিৰলৈ অনাৰ নিয়ম আছিল। সেয়ে ৰজাঘৰীয়া একেবাৰে আত্মীয় কোনোবাৰ বাদে চুমদেওৰ বিষয়ে কোনেও নাজানিছিল। সম্ভৱত চুমদেওৰ সম্পৰ্কে আহোম বুৰঞ্জীও সেয়েহে নিমাত।বহুতে চুমদেওক কোনো নিৰাকাৰ মূৰ্তি, কোনোৱে চন্দ্ৰকান্ত মণি আৰু কোনোৱে এখোপ আগবাঢ়ি গৈ বুদ্ধ মুৰ্তি আছিল বুলি কব খুজে। যিহেতু চুমদেওৰ প্ৰকৃততে কি আছিল কোনেও দেখা নাপাইছিল বা পোৱা নাই সেয়েহে তেনে এটা বিষয়ত অনুমান কৰাৰ বাহিৰে অন্য ওপাই আছে বুলি নাভাবো। আহোম ৰাজসাশনত যিদিনাই ব্ৰাহ্মণ সোমালে সেইদিনাৰ পৰাই চুমদেও এলাগি হ’বলৈ ধৰিছিল। বৰঘৰৰ চুমদেওক উলিয়াই বাহিৰত পূজা কৰা হ’ল। যি চুমদেওক আহোম ৰজাই উপবাস ৰাখি নিজহাতে ধুৱাই পখলাই পূজা কৰিছিল সেই চুমদেওক বাহ্মণ ৰাখি পূজা কৰিবলৈ দিয়া হ’ল আৰু সেই সুযোগতে বামুণ মহন্ত সকলে চুমদেওক চুৰ কৰি নি তাৰ সলনি অন্য মূৰ্তি তাত ৰাখিছিল বুলিও বহুতে ক’ব খুজে।
আমাৰ ৰীতি নীতিৰ বুৰঞ্জী খেদি চালে চুমদেও চুকাফাৰ দেওতাকে দি পথোৱা এক বংশীয় সম্পদ যেনও লাগে যাক আৰাধনা কৰিলেই আমাৰ পূৰ্বজ সকলক স্মৰণ হয়। আমাৰ যিহেতু ওপৰি পুৰুষ সকলক পূজা কৰা হয় গতিকে চুমদেও বেলেগ কিবা আৰাধ্য দেৱতাৰ মূৰ্তি হ’ব যেন নালাগে।সেয়ে আজিও আহোম সকলে বিভিন্ন শংকৰী ৰীতি নীতিৰে দীক্ষিত যদিও চুমদেও হওক বা আমাৰ ওপৰি পুৰুষৰ ডাম পুজায়ে হওঁক মৃতকৰ সকাম হিচাপে সেই সাঁজ আৰু ওপৰিপুৰুষ সকলে ভালপোৱা বস্তুবোৰ দি পূজা কৰি আহিছে। আজিও মাংগলিক কাম কাজৰ পৰা আদি কৰি যিকোনো হিতকাৰী কামৰ আগতে মৃতকৰ পূজা কৰাটো এক নিয়ম।আহোম সকলে বিশ্বাস কৰে
‘“ঘৰদেও পোন হ’লে বাহিৰৰ দেওৱে একো কৰিব নোৱাৰে’” ।
সঠিক তথ্যটো মনত পৰা নাই কিন্তু ক’ৰবাত পঢ়িছিলো- আহোমৰ ৰাজতন্ত্ৰ ভাঙি যোৱাৰ পিছত চুমদেওক ৰাখিবলৈ, তাক উপযুক্তভাবে পূজা দিবলৈ ব্যক্তিৰ অভাৱ হ’ল।হিন্ধু ধৰ্মৰে দীক্ষিত হোৱা আহোম ৰাজকুমাৰ সকলে চুমদেওৰ মহিমা আন্তৰিকতা আৰু বিশ্বাসৰ প্ৰতি সন্দেহ আৰু অবহেলা কৰা হ’ল। অভাৱত পৰি আহোমৰ কোনোবা এজন ৰাজকুমাৰে সেয়েহে এজন বৃটিছ চাহাবক চুমদেওক বিক্ৰি কৰি দিলে। এই কথাৰো সত্য সত্যতাৰ প্ৰমান নাই। মুখৰ কথা আৰু ধাৰণাৰ ওপৰতহে কোৱা কথা। আমাৰ মানুহবোৰৰ সজাগতা আৰু একতাৰ অভাৱৰ বাবে আজি সকলোৱে চুকতে থাকি বুকতে গোৰ মাৰিবলৈ সাহস কৰিব পাৰিছে।
কলিতাসকল কোন আজি আমাৰ বিহুৱানখন সিহঁতৰ বুলি কবলৈ...? বিহুত উকি এটা মাৰিব নজনা কলিতা কেইটাই গামোচাৰ ৰং চিনি পাইনে? মন কৰিব যে এজন আহোম ডেকাই বিহুত মৰা উকিটো অন্য খুওৱ কম সংখ্যক জাতিৰ লোকেহে মাৰিব পাৰে...।বাকী বোৰৰ কথা এতিয়া নকওঁ।