সাক্ষাতকাৰ বিশিষ্ট তাই ভাষাৰ গৱেষক চাও নগেন হাজৰিকাৰ সৈতে

প্ৰশ্ন : এই ধৰ্মটোৰ(ফু-ৰা-ল
ুং) বৰ্তমানে বিষয়ক্ষেত্ৰ কিমান?
উত্তৰ : চাও নগেন হাজৰিকা- আহোম আম-ছু-ছিন বা ফু-ৰা-লুং ধৰ্মটো তাঈ মানুহৰ প্ৰাচীন ধৰ্ম। সেয়েহে এই ধৰ্মটোৰ বিষয়ক্ষেত্ৰ বা পৰিসৰ হ’ল তাঈ মানুহ। আহোমৰ বাহিৰে বাকীবোৰ তাঈ মানুহ বৌদ্ধ হোৱাৰ বাবে প্ৰথমে হিন্দু, বৌদ্ধ, খৃস্তান, মুছলমান আহোমসকলক নিজ ধৰ্মটোলৈ ঘূৰাই অনাৰ পাছত থাইলেণ্ড-মালয়েছিয়াত থকা ছাম্‌ ছাম্‌ ইছলাম ধৰ্মী তাঈসকলক খৃস্তান তাঈসকলক আৰু বৌদ্ধ তাঈসকলক এই ধৰ্মলৈ ঘূৰাই অনাৰ প্ৰচেষ্টা হাতত লোৱা হ’ব। সেয়েহে ফু-ৰা-লুং আম-ছু-ছিনৰ পৰিসৰ হ’ল পৃথিৱীৰ সকলো তাঈ মানুহ আৰু পৰিচয় হেৰাই যোৱা তাঈ মানুহ সকল।
প্ৰশ্ন : তাঈসকলে বলি কাটে। আমি বলি কাটিলে মুছলমান নহ’ম জানো?
প্ৰশ্ন : আমি গৰু-ম’হ আদি খালে দেখোন পৰাচিত কৰে কাৰণ কি?
প্ৰশ্ন : তাইসকলৰ ধৰ্ম ঘৰটো আঠকোণীয়া কিয়?
প্ৰশ্ন : তাই পতাকাখনত থকা প্ৰতীকটোৱে কি বুজায়?
চাও নগেন হাজৰিকাৰ উত্তৰ : আহোম খ্ৰিংখনত থকা প্ৰতীকটো হ’ল ঙি-ঙাও-খাম্‌ বা ঙাও-ছেং-বং-ফ্ৰা. এইজন ভগৱানৰ চতুৰ্থ পুত্ৰ। তাঈ মানুহৰ ভাষা-ধৰ্ম-সংস্কৃতি পৃথিৱীত বোৱাই দিবলৈ দায়িত্ব এইজনৰ ওপৰত অৰ্পিত হৈছিল। এইজন এজন ঘোঁৰা ড্ৰেগন সদৃশ, আকাশতো উৰিব পাৰে, পানীতো যাব পাৰে, স্থলতো বেগাই যাব পাৰে। ঙাও-ছেং বং ফ্ৰাকে আহোমৰ ৰাজ প্ৰতীক হিচাপে গ্ৰহণ কৰা হৈছিল। এইজন এজন ফু-ৰা। তাঈ মানুহৰ পূবৰ্পুৰুষ আৰু সম্ৰাট ফু-ছিয়ে ৰছীত গাঁঠি দি সময়ৰ হিচাপ ৰাখিবলৈ আৰু কিছুমান আঁচ টনা ছবি আঁকিবলৈ শিকাইছিল। ৰহস্যৰে ভৰপুৰ এই ছবিবোৰে ৮ প্ৰকাৰৰ সত্তাক বুজাইছিল। সেইকেইটা হ’ল-১) আকাশ ২) হ্ৰদ আৰু ডোবাৰ পানী ৩) জুই বিজুলী আৰু সূৰ্য ৪) বজ্ৰপাত ৫) বতাহ আৰু কাঠ ৬) বৰষুণ, নিজৰা, সুঁতি, মেঘ আৰু চন্দ্ৰৰ পাহাৰ ৭) পাহাৰ ৮) মাটি (পৃথিৱী)। এয়ে হ’ল ৮ কোণীয়া দেওঘৰ সজাৰ এটা কাৰণ আৰু আৰম্ভণি। আহোমে বলি নাকাটে বৰং পাৎছিহে কৰে। অৰ্থাৎ হিন্দুৱে জন্তুৰ ডিঙিত ওপৰৰ পৰা ঘাপ মাৰি বলি দিয়ে মুছলমানে তল ফালৰ পৰা ডিঙিত নলীডাল কাটি জবাই বা হালাল কৰে আৰু আহোমে ডিঙিৰ কাষৰ ফালে ৰেপ দি কাটি জন্তুক পাৎ-ছি কৰে। পাৎ-ছি বলিও নহয় হালালো নহয়। সেয়েহে পাৎ-ছি কৰিলে আহোমবোৰ মুছলমানো নহয় হিন্দুও নহয়। আহোম গৰু ম’হ আৰু অন্যান্য সকলো প্ৰাণী খায় মাত্ৰ মানুহক বাদ দি। আমি গৰু খালে হিন্দুবোৰে বেয়া পায় বাবে হিন্দু আহোমক পৰাচিত কৰে কিন্তু ফু-ৰা-লুং পন্থীসকলক পৰাচিত কৰাৰ প্ৰশ্ন নুঠে।
প্ৰশ্ন - আমি দেখিছোঁ যে ধৰ্মক লৈ ৰাজনীতি চলে। তাঈ ধৰ্মক লৈও ৰাজনীতি চলে নেকি?
প্ৰশ্ন:-আপুনি ক’লে যে বৈষ্ণৱ ধৰ্ম এৰি আহোম ধৰ্ম ল’ব লাগে। ইয়াৰ কাৰণ কি? আহোম ধৰ্মক লৈ আপোনালোকে গৌৰৱ কৰে নেকি?
প্ৰশ্ন:-আহোম ধৰ্ম মাজতে লোপ পাইছিল কিন্তু আকৌ মূৰ দাঙি উঠিছে কিয়?
প্ৰশ্ন:-এই ধৰ্ম বতৰ্মানক লৈ ভৱিষ্যতে কাৰ্যপন্থা কেনে হ’ব বুলি ভাবে বা ইয়াৰ পদোন্নতি কেনে হ’ব বহলাই ক’ব।
প্ৰশ্ন:- মানুহবোৰে কয় যে আহোম এটা ট্ৰাইবেল জাতি। কথাষাৰ সঁচানে?
প্ৰশ্ন:- আহোম এটা জাতি নে ধৰ্ম?
চাও নগেন হাজৰিকাৰ উত্তৰ :- আহোম ধৰ্মক লৈ আমি গৌৰৱ কৰো। কাৰণ আহোমৰ বাবে ই সৰ্বোৎকৃষ্ট ধৰ্ম। বৈষ্ণৱ ধৰ্মই আহোমক কাম-বন এৰি অৰ্থাৎ কৰ্ম সংস্কৃতি এৰি মাত্ৰ ভক্তি সংস্কৃতি শিকায়। তদুপৰি ই ঘাইকৈ আৰ্যসকলৰ ধৰ্ম হোৱা হেতু আহোমক আহোমৰ ভাষা পৰম্পৰা ৰীতি-নীতি এৰাই জাতিহীন হ’বলৈ আগবঢ়াই নিয়ে। ছশবছৰ ৰাজত্ব কৰা আহোমক পৰৰ দাস হৈ থাকিবলৈও শিকায়। আহোমৰ ধৰ্মটো মাজতে সুপ্ত হৈ আছিল। কিন্তু আহোমে বুজি উঠিছে যে পৰধৰ্মই আমাৰ সৰ্বনাশৰ মূল সেয়েহে নিজ ধৰ্মলৈ ঘূৰি আহিছে আৰু আহোম ধৰ্মটো সেইবাবে মূৰ দাঙি উঠিছে। আহোম ধৰ্মত পৰা অন্য ধৰ্মৰ প্ৰভাৱবোৰ আঁতৰাই ইয়াক institutionalised ধৰ্ম কৰিবলৈ চেষ্টা কৰা হৈছে। আমাৰ দেওঘৰবোৰ বিভিন্ন ঠাইত নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। এইদৰেই ধৰ্মটোৰ পৰিসৰ বৃদ্ধি পাব। আহোমৰ সামাজিকতা খাৱন-পিয়ন স্বভাৱ-চৰিত্ৰ আচাৰ-ব্যৱহাৰ আদিবোৰ অন্য ট্ৰাইবেল মানুহৰ নিচিনা। সেয়েহে আহোমবোৰো ট্ৰাইবেল। সেয়েহে ভাৰতীয় সংবিধানত অনুসূচিত কৰণৰ বাবে চেষ্টা কৰি থকা হৈছে। আহোম এটা জাতি বা ৰেছ আৰু আহোমৰ ধৰ্মটোক আহোম ধৰ্ম বা ফু-ৰা-লুং ধৰ্ম বুলি কোৱা হয়।
প্ৰশ্ন- প্ৰথম তাই ধমৰ্ৰ প্ৰচাৰক কোন আছিল?
প্ৰশ্ন- তাঈ এই জাতিটো কিয় ল’ব লগা হ’ল আৰু কেতিয়াৰ পৰা এই জাতিটো সুকীয়া হ’ল?
প্ৰশ্ন-আমি তাঈ ধৰ্ম লৈ ভৱিষ্যতে কিবা উন্নতি কৰিব পাৰিম নেকি?
প্ৰশ্ন-যদি অতীতৰ এই ধৰ্ম আছিল মাজতে কিয় এৰিব লগা হ’ল?
চাও নগেন হাজৰিকাৰ উত্তৰ : ম-ৰূ-ম-ছেংসকলৰ পূবৰ্পুৰুষ আছিল লাউ খ্ৰী, পূজাকছী, পু ফী ছ্যু। পেঞ্‌ কা কা লিখিছিল হুন্‌ খাম্‌ উম্‌ পণ্ডিতে। তেতিয়াৰ পৰা তাঈ জাতিৰ মাজত তাঈ ধৰ্মটো চলি আছিল। কিন্তু তাৰ আগতে ভগৱানৰ ৪ৰ্থ পুত্ৰ ঙি-ঙাও-ছেং-ৱং ফ্ৰাই তাঈ মানুহৰ ভাষা-ধৰ্ম-সংস্কৃতি মানৱ সমাজত প্ৰচাৰ কৰিছিল। এই জাতিটো প্ৰাচীন আৰু প্ৰাচীন কালৰ পৰা এই জাতিটো সুকীয়া। তাঈ ধৰ্ম ফুৰা লুঙে আমাক কৰ্ম সংস্কৃতি শিকায় আমাৰ নিজৰ বুৰঞ্জী ঐতিহ্য আৰু পৰম্পৰা শিকায়. যাৰ যোগেদি আমি আমাৰ উন্নতি পাব পাৰো। মাজতে পৰ ধৰ্মৰ প্ৰৰোচনাত পৰি এই ধৰ্ম কিছুমান আহোম মানুহে এৰিব লগা হৈছিল।
প্ৰশ্ন:- আহোমবোৰে সকলোতকৈ দুখীয়া কিয়?
চাও নগেন হাজৰিকাৰ উত্তৰ:- শংকৰী ধৰ্মটোৱে ‘এৰি আন কাম বোলা ৰাম ৰাম সুখে ভৱনদী তৰা’- জাতীয় নৈতিকতা শিকালে যাৰ ফলত কাম-বন এৰি আহোমবোৰ দুখীয়া হ’ল সেয়েহে সেই ধৰ্ম এৰি কৰ্ম সংস্কৃতি থকা আহোম ধৰ্মলৈ আহোমসকল ঘূৰি আহিব লাগে। পুথাও লেং-দনে খুন্‌-লুং খুন্‌-লাইক পৃথিৱী শাসন কৰিবলৈ পঠাইছিল আৰু ৰাজ্য শাসন কৰিবলৈ কৰ্ম কৰিব লাগে বাবে কাম কৰি শাসন কৰিবলৈকে আহোমৰ জন্ম হয়। আমি আজি শাসক নহৈ ধৰ্মৰ প্ৰভাৱত দাস আৰু শাসিত হ’লো। সেয়েহে আহোমবোৰ আজি ইমান দুখীয়া।